امنیت در گراف

پایان نامه
چکیده

در دنیای اطراف ما، وضیعت¬های فراونی وجود دارند که می¬توان توسط نظریه گراف به توصیف آنها پرداخت. به¬عنوان مثال، فرض کنید که کشور¬ها نماینده رئوس در گراف¬ و یال¬ها هم روابط ممکن بین کشور¬ها باشند. مجموعه چند کشور تشکیل یک اتحاد می¬دهند هرگاه هر کشور در داخل آن مجموعه حداقل همان اندازه که دوست دارد به¬همان اندازه دشمن در خارج این مجموعه داشته باشد. به¬عبارت دیگر مجموعه¬هایی از رئوس در گراف تشکیل اتحاد می¬دهند هرگاه هر رأس در این مجموعه، حداقل همان اندازه که با رئوس داخلی مجموعه مجاور است به¬همان اندازه مجاور، با رئوس بیرونی این مجموعه باشد چنین اتحادی را اتحاد دفاعی می¬گوییم که اولین بار توسط استیفان هدیتنمی و همکارانش در سال 2001 در مقاله¬ای تحت عنوان اتحاد در گراف مطرح شد. از آن پس این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در سایه این تلاش¬ها اتحادهای دیگری هم تعریف شد که شامل اتحاد تهاجمی و اتحاد نیرومند است. اخیراً در سال 2007 رابرت سی بریقام و همکارانش تعریف جدیدی به عنوان مجموعه امن ارائه کردند که تعریف¬شان مبتنی بر زیرمجموعه¬های یک مجموعه بود. در فصل اول مفاهیم و مقدمات نظریه گراف که در فصل¬های بعد به آن نیازمندیم را یاد آوری می¬کنیم. در فصل دوم اتحادها را به¬طور کامل بررسی خواهیم کرد. در فصل سوم شرایط لازم و کافی براینکه یک مجموعه امن باشد را معین می¬کنیم و در آخر این فصل کران¬هایی برای کوچکترین مجموعه امن بدست می¬آوریم. همچنین در فصل چهارم ما اتحاد باز که یکی از مسایل باز است را مورد مطالعه قرار می¬دهیم و بسیاری از خواص این مفهوم را استخراج کرده، سپس روی کران¬های آن بحث می¬کنیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

(f،i)- امنیت در گراف ها

برای اولین بار پتری سال 2012 در رسالهی دکترای خود به بیان (f,i)- امنیت در گراف پرداخت ما در این پایان نامه به تعریف (f,i)- امنیت در گراف ها و به بررسی ارتباط آن با امنیت و امنیت حساس در گراف ها می پردازیم.

حدس های زیبا در نظریه گراف

به طور قطع، هر آنچه که در ریاضیات مطرح می‌شود الزاماً زیبا نیست. اما با باور به این‏‌که زیبایی در بطن بهترین‌ قسمت‌های ریاضی قرار دارد، تلاش می‌کنیم تا برخی از بهترین حدس‌های مربوط به نظریه‌ی گراف را گردآوری کنیم که با ملاک‌های مختلف زیبایی جور در بیایند.

متن کامل

گراف تسلط کلمات دودویی

گراف تسلط کلمات دودویی، گرافی است جهت‌دار با مجموعه رئوس تمام کلمات دودویی به طول n که با نماد (Γ_n ) ⃗ نشان داده می‌شود، برای هر رأس دلخواه w=w_1 w_2⋯w_n از آن قرار می‌دهیم B_1 (w)={1≤i≤n|w_i=1} و دو رأس v و w را با پیکان جهت‌دار v→w به هم وصل می‌کنیم هرگاه داشته باشیم B_1 (w)⊆B_1 (v). در این مقاله، به مطالعه و محاسبه برخی پارامترهای این گراف می‌پردازیم؛ به عنوان مثال، پس از محاسبه فاصله هر دو ...

متن کامل

رتبه بندی رأس‌های گراف

یک مسئلۀ مهم در نظریۀ گراف، علوم کامپیوتر و شبکه های اجتماعی، مشخص کردن اهمیت رأس های یک گراف (یا گره های یک شبکه) است. بدین منظور، معیارها و روش های گوناگونی پیشنهاد شده است. یکی از این روش ها، رتبه بندی است که بر پایۀ گا م برداریِ تصادفی بنا شده است. هدف ما در این مقاله، توضیح الگوریتم رتبه بندی به دو شکل متمرکز و توزیع شده است. به این منظور، نخست مفهوم رتبه بندی و الگوریتم محاسبۀ آن را به صور...

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه صنعتی شاهرود

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023